Boekrecensie: Het Kerstmysterie van Thea Stilton

Adviesleeftijd: 9+
Uitgeverij: Pelckmans

Boekrecensie: Thea Stilton & Zing je gek!

Recensie: De klos in het bos! van Thea Stilton

De leukste kinderenboeken over Kerst | Hoe vertel jij het Kerstverhaal?

Het Kerstmysterie

Het Kerstmysterie van Thea Stilton is alweer 31ste deel van de serie dat los te lezen is. Dit Thea Sisters verhaal speelt zich af rond de feestdagen in de energieke Amerikaanse stad New York. De sneeuw bedekt de verlichte straten in de city that never sleeps terwijl de 5 muizinnen zich op een mysterieus avontuur storten waarbij de raadsels hen naar verborgen plekken in de betoverde stad leiden, aangewakkerd door een diepgeworteld familiegeheim. Behalve de wonderen van de wereldstad ontdekken, storten Pam, Violet, Colette, Paulina en Nicky zich op een zoektocht dat draait om een kerstboom met een plotseling verdwenen ster. Met een boek vol spannende gebeurtenissen als gevolg zoals een vreemde ontmoeting met een knager dat aparte eetlust heeft.

Het super fijne aan Geronimo & Thea Stilton boeken is dat de hoofdingrediënten niet veranderen. Inmiddels zijn er al honderden boeken uitgebracht maar het eindresultaat is iedere keer weer fantastisch. Dat is in dit kinderboek niet anders. Het is vertrouwd en toch verrassend en nieuw, spannend en interessant vol interessante weetjes en historische feitjes waar je wat van opsteekt. Het leest ook zo heerlijk weg. Wat deze boeken extra interessant maakt zijn de altijd leuke pagina’s vol spelletjes, recepten en quizjes. En natuurlijk het uitnodigende binnenwerk. Leesplezier in combinatie met educatieve waarde en kindvriendelijk is een succesformule dat al jaren bewezen werkt voor de schrijfster achter Geronimo en Thea Stilton. En dit boek is daar een van. Ken je het nog niet? Dan wordt het tijd er kennis mee te maken? Een leuke leestip voor jonge liefhebbers van fantasieboeken, gezellige en stoere meidenverhalen vol mysteries en raadsels, maar ook voor kinderen die het plezier in lezen nog niet hebben gevonden. Het boek Het Kerstmysterie is vooral heel leuk voor kinderen tussen 8 en 10 jaar.

Het Kerstmysterie van Thea Stilton is onder andere hier te koop.

Andere vergelijkbare aanraders (uit dezelfde serie) die je ook geweldig gaat vinden: