Paperman: Adventure Delivered review

Schermteksten: Nederlands, Engels, Duits, Frans, Italiaans, Spaans , Japans, Chinees
Downloadgrootte: 984 MB

Educatief gamen | Videogames implementeren in de opvoeding tips

Whisper: Een Onverwachte Ontmoeting review

Life in Willowdale: Farm adventures review

Paperman: Adventure Delivered

Paperman: Adventure Delivered, niet te verwarren met Paperboy arcadegame uit de jaren ’80 dat door Atary Games werd ontwikkeld en door Mindscape werd uitgebracht, is een levendig 3D-platformspel waarbij je als postbezorger diverse werelden verkent, op zoek naar verloren poststukken dankzij een hebzuchtige draak die alle goude brieven zou hebben gestolen. Als speler heb je de keus uit vier unieke postbezorgers met ieder hun eigen vaardigheden: Paperman, Express, Scrolly en Carl. Zo kan Paperman teleporteren en op afstand aanvallen, Scrolly kan zweven, Carl grote blokken verplaatsen en Express kan sprinten terwijl hij obstakels overbrugt en vijanden ontwijkt bijvoorbeeld. Deze personages bieden een gevarieerde gameplay, zeker omdat je bepaalde taken niet kunt uitvoeren mits je bij de rode brievenbus van personage wisselt. Het is een niet te groot of ingewikkeld spel voor de doelgroep. Maar helaas worden de mogelijkheden flink belemmerd door technische mankementen zoals traagheid, willekeurige crashes en onafgewerkte elementen en storende geluiden waardoor de algehele ervaring eraan onderdoor gaat. Hoewel we ondertussen weten dat dit de eerste videogame is van Secret Items Games is het lastig te geloven dat een spel met zulke grove fouten op de markt wordt gebracht. Paperman: Adventure Delivered heeft absoluut potentie maar faalt momenteel in de uitvoering. Het gebrek aan een verhaal in combinatie met de genoemde punten overschaduwen de plus punten zoals de verschillende vaardigheden van de personages. Ontzettend jammer, want het spel is in principe geschikt voor alle leeftijden, maar zelfs een kleuter beleeft hier niet lang plezier aan.

Paperman: Adventure Delivered is onder andere hier te koop.