Recensie: Ballingschap – De verdwenen steden 2 van Shannon Messenger

Aantal pagina’s: 651
Adviesleeftijd: 13+
Uitgeverij: Pelckmans

Recensie: De Zeven Sleutels 1: Het pad van de Roverkoning van Tom Rijpert

Recensie: Het uurwerkmysterie: De avonturen van Isaac Turner van Sam Sedgman

Ballingschap – De verdwenen steden 2

Ballingschap – De verdwenen steden is het tweede deel van Shannon Messenger’s spannende serie. In dit vervolg word je als lezer weer meegenomen naar de integrerende wereld van de Verdwenen Steden, waar hoofdpersoon Sophie Foster zich steeds meer thuis begint te voelen. De levendige beschrijvingen en gedetailleerde wereldopbouw maken het makkelijk je goed in te leven in het verhaal dat juist hierdoor doet denken aan Harry Potter zonder al te veel overeenkomsten.

In deel een hebben we gelezen hoe Sophie ontdekt een elf te zijn met bijzondere krachten. Nu ontdekt zij nieuwe aspecten van haar identiteit terwijl ze vriendschap sluit met een mythische gevleugelde eenhoorn. De toevoeging van dit nieuwe personage zorgt voor een frisse dynamiek en voegt een extra fijn laagje magie toe aan het verhaal. Daarnaast wordt Sophie geconfronteerd met nogal uitdagende taken en gevaarlijke situaties waarbij ze moet vertrouwen op haar eigen moed en de steun van haar vrienden.

Terwijl het plot zich ontvouwt, word je als lezer meegesleept op een reis vol intriges en onverwachte wendingen. De briljant doordachte verhaallijnen zorgen ervoor dat je voortdurend op het puntje van je stoel zit. Heerlijk! De diepgang van de personages en verhaallijnen. De vlotte en meeslepende schrijfstijl van Messenger zijn zo goed dat het echt moeite kost het al vrij dikke boek weg te leggen. We hebben een 10-jarige die de boeken met ontzettend veel enthousiasme heeft gelezen en niet kan wachten op deel 3. En ja, dit Young Adult boek is officieel geschikt voor 13+, maar de sterke lezers kunnen het ook prima op een jongere leeftijd lezen. Sommige boeken zitten zo vreselijk goed in elkaar dat ze het verfilmen waard zijn. Deze serie is er zo een. Dat de ervaringskundige professionals het met ons eens zijn, bewijst het feit dat er concrete plannen zijn gemaakt door de Amerikaanse filmstudio Warner Bros. Entertainment Inc. en Messenger zelf achter de schermen een grote rol gaat spelen. Super leuk! Wat ons betreft is De Verdwenen Steden serie een must-read voor iedereen die van magische avonturen houdt en mysterie. En dan het liefst voor de film in de bios gaat draaien 😉

YA boek Ballingschap Verdwenen Steden 2 schaf je hier aan.

Over auteur Shannon Messenger

Shannon Messenger is een Amerikaanse auteur geboren in 1981 en in het buitenland vooral bekend van de serie waar je momenteel een recensie over leest. In het Engels heet de serie ‘Keeper of the Lost cities’ en bestaat uit 10 boeken tot nu toe. Engelstalige elfde deel komt eind 2024 uit. Dat de schrijfster magie op papier kan creëren bewijst ook het feit dat ze 10 weken lang bovenaan de Bestseller lijst stond met haar Verdwenen Steden werk. En natuurlijk het feit dat de films verfilmd worden. Verder heeft ze ook Skyfall-serie geschreven, waarvan we hopen dat het ook in het Nederlands vertaald zal worden.

Redactie