Recensie: Spoedcursus meesterbrein: Robots, gadgets en zelfdenkende computers van Tom Jackson

Aantal pagina’s: 94
Adviesleeftijd: 8+
Uitgeverij: Gottmer

Recensie: De boom die een wereld was van Yorick Goldewijk

Kinderen en social media | Mediaopvoeding in ons huis

Robots, gadgets en zelfdenkende computers en hoe ze onze wereld zullen veranderen

Dit super interessante boek van Tom Jackson biedt een informatieve verkenning van de opkomst van kunstmatige intelligentie en de invloed ervan op onze samenleving. Als onderdeel van de mega boeiende serie ‘Spoedcursus Meesterbrein’ komen er dit in exemplaar diepgaande inzichten aan bod in de fascinerende wereld van technologie. Met name een aanrader voor kinderen met een liefde voor weetjesboeken en interesse in onderwerpen als techniek en robotica.

Het onderzoek van de impact op verschillende aspecten van ons leven is een complex onderwerp waar volwassenen vaak genoeg moeite mee hebben om te begrijpen. Jackson weet dit op een toegankelijk manier uit te leggen waardoor de lezer, doelgericht op kind, het begrijpt. Dat doet hij door begrijpelijke, toch boeiende taal te combineren met kleurrijke illustraties en informatieve infographics. De manier waarop de visuele aspecten de leeservaring verrijken en je als lezer helpen de materie nog beter te begrijpen is bijzonder aantrekkelijk. Robotica, kunstmatige intelligentie, ethische implicaties komen allemaal op een evenwichtige manier voorbij in het boek. Wat ons betreft is Robots, gadgets en zelfdenkende computers en hoe ze onze wereld zullen veranderen een waardevolle toevoeging dat een plekje verdient in de schoolbibliotheek en boekenkast van een nieuwsgierig kind dat graag gestimuleerd wordt om eigen interesse in technologie en wetenschap verder te ontwikkelen en aangemoedigd wordt om na te denken over de toekomst en de rol die technologie zal spelen in de wereld om ons heen.

Spoedcursus meesterbrein: Robots, gadgets en zelfdenkende computers van Tom Jackson bestel je hier.

Over de auteur Tom Jackson

Tom Jackson is een journalist met een grote liefde voor non-fictie schrijven over de wetenschap en technologie. Vanuit diezelfde liefde zijn er verschillende prachtige kinderboeken verschenen en mag zich met recht een waardevolle auteur noemen. Zo is hij bekend van onder andere Het allermooiste boek over dinosauriërs, Het allermooiste boek over oerdieren Het kleine maar grote boek over het menselijk lichaam.

Tip voor de liefhebbers van Spoedcursus meesterbrein serie: Onze onmetelijk grote oceanen